2017. június 22., csütörtök

Nyári dekoráció


És megint, még mindig halak, de hát nyáron mi más :-)
Ezúttal levegőn száradó gyurmából készültek, a Kisebbik szobájába, a jelenlegi élénk halmánia okán. Ez a fajta gyurma a KIK-üzletekben kapható időről időre (ez itt a teljesen önkéntes és javadalmazásmentes reklám helye :-) ), szuper minőség, nagyon szeretem, tartós, örök darabok lesznek belőle a kész alkotások. Így néz ki a csomagolása (ez a nagyobbik kiszerelés, kapható kisebb is):






A szokásos módszerrel formáztam - kinyújtottam kb. fél cm-esre sodrófával:






Majd egy éles késsel kivágtam belőle a halformákat. A maradékot persze összegyúrtam és újraformáztam - egy pár csepp vízzel lehet puhítani a gyurma külsejét, ha kicsit megszáradna közben. 






 A halak farkára szívószállal lyukat vágtam, hogy később majd fel lehessen akasztani őket:





 Ebben a csodálatos időben, kint a napon már egy nap alatt is képes teljesen megszáradni a gyurma - egyébként 2-3 nap szükséges ehhez, néha meg-megfordítva a formákat.

Amikor megszáradt, az egyenetlenségeket és a halak oldalát egy kicsit lecsiszoltam, majd kifestettem őket a kék és a zöld árnyalataival - hamarosan mehetnek a gyerekszobába, nyári dekorációként az igazi halak mellé. :-)

























6 megjegyzés: